Ahad, 14 Disember 2014

TIPS ATASI MASALAH HB RENDAH.

Assalamualaikum...

Hari ni saya nak kongsikan pengalaman saya masa pregnant anak ke-2. Saya tak pasti kenapa waktu tu HB darah saya semakin lama semakin rendah.

Bila HB rendah, mulalah rasa letih dan mudah pening kepala. Pernah satu hari saya dan suami pergi Pasar pagi Bota. Lepas membeli keperluan harian saya dan suami balik, tiba-tiba saya rasa pening dan rasa nak pitam Hampir pitamlah juga. Suami suruh berehat sekejap. Rupa-rupanya memang HB rendah, bawah 10.

Sejak hari tu, doktor nasihatkan saya banyakkan makan makanan yang boleh meningkatkan darah.

Antaranya sayur bayam, hati, kerang. Ada juga rakan-rakan yang mencadangkan makan buah kiwi dan buah delima. Memang semua saya pulun makan...setiap masa lah.

Sayur bayam untuk atasi masalah HB rendah.

Tapi bila check semula HB darah saya hanya naik sedikit. makin saya risau. Sebab banyak kesan kepada ibu dan bayi yang dikandung jika HB kita rendah.

Lepas tu saya kenal produk Shaklee. Ada seorang kawan mencadangkan saya mengambil Set Kehamilan Shaklee yang terdiri daripada Vitamin C, Vitalea (untuk naikkan HB yang rendah), B Complex. ESP dan juga Ostematrix.

Alhamdulillah, sejak mengambil Set Kehamilan tu, saya dah tak rasa letih-letih dan mudah pitam. HB darah pun dah normal.

Syukur, alhamdulillah.

Apa yang BESTNYA Set Kehamilan ni ialah ia boleh terus diambil selepas bersalin. Kiranya terus continue makan lah. Tak perlu membazir dan nak buang kan. Jimat duit.

Jika anda menghadapi masalah yang sama dengan saya, boleh hubungi saya untuk khidmat nasihat. Nak saya poskan Set Kehamilan ini juga pun boleh.



Jangan malu ye, saya ikhlas membantu anda ibu hamil sihat dan dapat menjalankan kehidupan yang cergas dan bersemangat.

Jika Berminat hubungi:
Arbayah Aris (Abby)
sms/whatsapp 016 4703499
# Khidmat Nasihat PERCUMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan